Modelling Advice and Support Services to Integrate Virtual Component in Higher Education
A virtuális komponens felsőoktatásba való integrálását segítő tanácsadási és támogatási szolgáltatások modellezése
A projekt rövidítése: MASSIVE
A projekt célkitűzései:
A MASSIVE projekt célja egy olyan szolgáltatási modell megtervezése, amely abban segíti a hagyományos európai egyetemeket, hogy sikeresen integráljanak virtuális komponenseket az oktatásba.
A projekt elsősorban az alábbiakban meghatározott célkitűzéseket tartja fontosnak:
- a virtualizáció fogalmi modelljének megfogalmazása;
- a jól bevált gyakorlatok meghatározása és rendszerezése az egyetemi közösség támogatási rendszerének a szerkezetében, tekintettel az egyetem virtuális komponenseire;
- az átjárhatóság elemeinek meghatározása és összehasonlítása;
- a támogatói szolgáltatások kialakításához szükséges szemlélet érvényesítése;
- a modell és a jól bevált gyakorlatok minél szélesebb körben való terjesztésének biztosítása.
Amióta a lisszaboni stratégia az e-learninget a felsőoktatás egyik kulcsfontosságú elemeként jelölte meg, azóta az egyetemek számos lépést tettek annak érdekében, hogy ezt az elképzelést megvalósítsák. Ezek a lépések nemcsak a virtuális környezet megvalósítására irányuló elszigetelt egyetemi kezdeményezésekből álltak, hanem olyan projektekben való részvételből is, melyeket a virtualizációt célzó hálózatok és társulások kezdeményeztek és támogattak. Azonban amikor “hagyományos” egyetemek e-learning stratégiákat adoptálnak, nemcsak pedagógiai illetve technológiai szempontokat kell integrálniuk meglévő stratégiáikba, hanem a magát ezt az integrációt támogató szolgáltatásokat is nyújtaniuk kell. A MASSIVE projekt egy hálózatközpontú szemlélettel közelíti meg ezt a kérdést. Sikerét nemcsak a projekt résztvevői között meglévő szilárd kapcsolat, hanem a résztvevő intézményeknek az Európai Unió felsőoktatási hálózatában betöltött szerepük és számos, az Európai Unió által támogatott, a hagyományos egyetemeken az e-learning szemlélet bevezetését célzó projektekben való részvételük is biztosítja.
A MASSIVE projekt kiindulásként korábbi projektekből származó eredményeket használ fel, azonban ezt nem csak elemzés céljából teszi, hanem azért is, hogy a korábbi jól bevált gyakorlatokat a köztudatban tartsa és a projekt konzorciuma által javasolt hat vizsgálandó területet (az egyetemi könyvtárak fejlesztése, az intellektuális tulajdonjogokat érintő ügyek kezelése, az oktatók támogatása, a hallgatók támogatása, egyetemi stratégiák kidolgozása az IKT integrálására az oktatás és a tanulás gyakorlatába, a tanulási tartalmak virtualizációja) magában foglaló támogató szolgáltatások végső modelljébe beleépítse. Ily módon a MASSIVE projekt célja, hogy elősegítse a különböző speciális szolgáltatási területeken dolgozó egyetemi alkalmazottak kölcsönös támogatási modelljének kidolgozását egy szakértői bírálati és értékelő (peer review evaluation) módszer segítségével.
A projekt várható eredményei:
- a hat vizsgált területet magában foglaló összefoglaló tanulmány;
- összehasonlító tanulmány azokról a stratégiákról és szolgáltatásokról, melyekkel a hagyományos egyetemek virtualizációját támogatják;
- tanulmány azokról az eltérő megközelítési módokról, amelyeken a különböző virtualizációt támogató szolgáltatásokat kifejlesztik;
- támogató szolgáltatási modell a hagyományos egyetemek virtualizációjához;
- a projekt platformjának és eredményeinek ismertetése és elérhetővé tétele minden érintett számára.
A projekt célcsoportjai:
- a felsőoktatásban dolgozó tanárok, oktatók;
- a felsőoktatásban tanuló diákok;
- felsőoktatási intézményekben adminisztratív munkát végzők;
- politikai döntéshozók és adminisztratív munkát végzők országos szinten;
- politikai döntéshozók és adminisztratív munkát végzők regionális szinten;
- politikai döntéshozók és adminisztratív munkát végzők helyi szinten;
- oktatási szervek;
- kormányzat és közigazgatás;
- az e-learning ipar szereplői;
- multimédia tananyagfejlesztők;
- kutatói közösségek.
A projekt koordinátora:
University of Granada
Elérhetősége:
Centro de Enseńanzas Virtuales (CEVUG).
Vicerrectorado de Nuevas Tecnologías.
Universidad de Granada. Hospital Real.
c/ Cuesta del Hospicio, s/n. Granada 18071.
SPAIN C/O
Kapcsolattartó:
Oscar Cordon
+34-958 24 4062
ocordon@decsai.ugr.es
A projekt weboldala:
A projektben résztvevő intézmények és szervezetek:
- FIM New Learning (DE)
- Tavistock Institute (Egyesült Királyság)
- Europace (BE)
- Scienter Espana (Spanyolország)
- Scienter (Olaszország)
- University of Barcelona (Spanyolország)
- Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (Magyarország)
- MALTS & School of Education, University of Edinburgh (Egyesült Királyság)
- Digital Society of Authors and Publishers —Group SGAE (Spanyolország)
- University of Bergen (Norvégia)
A projekt kezdési időpontja:
2005. január 01.
A projekt időtartama:
24 hónap
Az Európai Unió eLearning programjának keretében megvalósuló projekt.