I TUTOR

I TUTOR – Intelligent Tutoring for Lifelong Learning

A projektről

A tutorálás sarkalatos pontja a távoktatásnak: ez biztosítja, hogy a tanulók megfelelo támogatásban és facilitásban részesülnek. A feladatok azonban, amelyeket a tutorok az egyéni tanulási út és a hatékony tanulás érdekében végeznek, nagyon ido igényesek. Egy online tutor munkájához tartoznak többek között az alábbi tevékenységek:

• folyamatosan nyomon kell követnie és ki kell értékelnie mindent, amit a tanuló a tanulási környezetben csinál (pl. letöltött oldalak, megnyitott dokumentumok);
• elemeznie kell a tanulók írásos feladatait;
• kezelnie kell a forrásokat, például úgy hogy fogalmi térkép vagy osztályozás segítségével tudás ábrázolásokat épít;
• figyelnie a kialakuló formális és nem formális kapcsolatokat a csoporton belül, segítenie ezeket megerosíteni és támogatni az egyes tanulók bevonását; és
• visszajelzést kell adnia a tanulónak.

Mindezek ahhoz járulnak hozzá, hogy a tanulási út hatékony legyen, célja egy tanuló központú egyéni tanulás. Ha figyelembe vesszük a (teljes mértéku vagy vegyes) távoktatásban tanulók létszámát és a munkamennyiséget ami elengedhetetlen egy-egy tanuló esetében, akkor félo, hogy a nagy idoigényu feladatok a minoség romlását eredményezhetik.

Az információs és kommunikációs technológiák képesek arra, hogy további támogatást nyújtsanak az online tanárokat, képzoket és tutorokat egy multi-agent intelligens tutoráló rendszerrel, ami képes nyomon követni és kiértékelni (monitoring) a tanulók tevékenységeit, valamint képes visszajelzést és hasznos adatokat nyújtani ahhoz, hogy méginkább személyre szabott egyéni tanulási útvonalak jöhessenek létre.

MIÉRT KELL MESTERSÉGES INTELLINGENCIA AZ OKTATÁSBAN?

A mesterséges intelligencia a számítástechnika tudomány azon ága, ami azzal foglalkozik, hogyan lehetne elérni azt, hogy a számítógépek úgy viselkedjenek mint az emberek. A kifejezést John McCArthy alkotta meg az USA leghíresebb muszaki egyetemén, az MIT-n 1956-ban.

A mesterséges intelligencia eredeti célja az volt, hogy olyan technológiákat fejlesszen ki, amik az emberi intelligenciát utánozzák; az oktatásban való felhasználás a tanulóval való interakciót szolgálja.

Koordinátor:

University of Macerata
Kapcsolattartó: Gigliola Paviotti

A projekt weboldala:

www.intelligent-tutor.eu

Résztvevő intézmények és szervezetek:

  1. University of Macerata
  2. University of Palermo
  3. University of Reading
  4. BME
  5. IAVANTE FUNDATION
  6. EDEN
  7. MILITOS Technologies

A projekt kezdési időpontja:

2012.01.01.

Időtartama:

24 hónap

Az Európai Unió Lifelong Learning Programjának a keretében megvalósuló projekt.

DEF-flag-logoeac-LLP_HU