I TUTOR – Intelligent Tutoring for Lifelong Learning
A projektről
A tutorálás sarkalatos pontja a távoktatásnak: ez biztosítja, hogy a tanulók megfelelo támogatásban és facilitásban részesülnek. A feladatok azonban, amelyeket a tutorok az egyéni tanulási út és a hatékony tanulás érdekében végeznek, nagyon ido igényesek. Egy online tutor munkájához tartoznak többek között az alábbi tevékenységek:
• folyamatosan nyomon kell követnie és ki kell értékelnie mindent, amit a tanuló a tanulási környezetben csinál (pl. letöltött oldalak, megnyitott dokumentumok);
• elemeznie kell a tanulók írásos feladatait;
• kezelnie kell a forrásokat, például úgy hogy fogalmi térkép vagy osztályozás segítségével tudás ábrázolásokat épít;
• figyelnie a kialakuló formális és nem formális kapcsolatokat a csoporton belül, segítenie ezeket megerosíteni és támogatni az egyes tanulók bevonását; és
• visszajelzést kell adnia a tanulónak.
Mindezek ahhoz járulnak hozzá, hogy a tanulási út hatékony legyen, célja egy tanuló központú egyéni tanulás. Ha figyelembe vesszük a (teljes mértéku vagy vegyes) távoktatásban tanulók létszámát és a munkamennyiséget ami elengedhetetlen egy-egy tanuló esetében, akkor félo, hogy a nagy idoigényu feladatok a minoség romlását eredményezhetik.
Az információs és kommunikációs technológiák képesek arra, hogy további támogatást nyújtsanak az online tanárokat, képzoket és tutorokat egy multi-agent intelligens tutoráló rendszerrel, ami képes nyomon követni és kiértékelni (monitoring) a tanulók tevékenységeit, valamint képes visszajelzést és hasznos adatokat nyújtani ahhoz, hogy méginkább személyre szabott egyéni tanulási útvonalak jöhessenek létre.
MIÉRT KELL MESTERSÉGES INTELLINGENCIA AZ OKTATÁSBAN?
A mesterséges intelligencia a számítástechnika tudomány azon ága, ami azzal foglalkozik, hogyan lehetne elérni azt, hogy a számítógépek úgy viselkedjenek mint az emberek. A kifejezést John McCArthy alkotta meg az USA leghíresebb muszaki egyetemén, az MIT-n 1956-ban.
A mesterséges intelligencia eredeti célja az volt, hogy olyan technológiákat fejlesszen ki, amik az emberi intelligenciát utánozzák; az oktatásban való felhasználás a tanulóval való interakciót szolgálja.
Koordinátor:
University of Macerata
Kapcsolattartó: Gigliola Paviotti
A projekt weboldala:
Résztvevő intézmények és szervezetek:
-
University of Macerata
- University of Palermo
- University of Reading
-
BME
- IAVANTE FUNDATION
- EDEN
- MILITOS Technologies
A projekt kezdési időpontja:
2012.01.01.
Időtartama:
24 hónap
Az Európai Unió Lifelong Learning Programjának a keretében megvalósuló projekt.