Zarka Dénes

 

Személyes adatok

Név: ZARKA DÉNES

Születési év: 1965.

Család: házas, hat gyermek

https://hu.linkedin.com/in/denes-zarka-9a3b703

Tanulmányok

1979-1983. Apáczai Csere János Gimnázium

1994-1989. Budapesti Műszaki Egyetem Villamosmérnöki Kar

Végzettségek

1989. Okleveles villamosmérnök

Munkahelyek

1989-1990. Ganz Villamossági Művek
Munkakör: fejlesztő mérnök

1990-1991. Hungarotrade KFT.
Munkakör: technikai manager

1992. Pixel Graphics KFT.
Munkakör: marketing manager

1992. Pixel Interaktív KFT.
Munkakör: szoftverfejlesztő

1992-1998 Fővárosi Oktatástechnológiai Központ
Munkakör: munkatárs
Feladatkör: tananyag fejlesztési projektek tervezése, szervezése és menedzselése, valamint a tananyagokhoz kapcsolódó szolgáltatásrendszer kialakítása, szervezése (tutor-hálózat, tanfolyamspecifikáció, szervezés, eladás)

1998 – Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem – Oktatásinnovációs és Felnőttképzési Központ
Munkakör: főmunkatárs, tananyagfejlesztő
Feladatkör: a központ távoktatási tevékenységének továbbfejlesztése, belső képzés, szakértői munka

Egyéb tapasztalatok

1992-ben részt vettem az Egyesült Királyságban egy Open Learning and Technology Based Training (kötetlen tanulás és technológiával segített képzés) átfogó képzésen, mely a korszerű szakképzés egyik bevált módszere a fejlett ipari országokban. A képzést a Dean Associates szervezte.

A képzés tanfolyami szakasza (8 hét) az Open Learning (OL) következő részeit tárgyalta: OL tervezés, OL menedzsment, OL tutoring, írott anyagok, számítógépes oktatóprogramok, videogyártás.

A tanfolyam után lehetőségem nyílt rövid ideig az Open College és a Mast Learning Systems-nél, ahol megismerkedtem az adott cég gyártástechnológiájával, valamint konkrét tanulócsomagok adaptálását kezdtem meg.

1993-ban részt vettem még a Pannónia Tempus egy éves távoktatási menedzser képző programjában.

Szakmai referenciák – tananyagok

A tanulás titkai
számítógépes oktatóprogram: adaptációs projekt menedzser

A kötetlen tanulás gyakorlata
tanulócsomag sorozat adaptációs és képzési projekt menedzser

Az emberi viszonyok menedzsmentje
tanulási útmutató a Gödöllői Agrártudományi Egyetem Vezetéstudományi Tanszék új távoktatási képzésének beindításához: fejlesztési és képzési projekt menedzser

A modern önkormányzat felé
tanulócsomag sorozat a romániai Civitas alapítvány számára önkormányzati alkalmazottak és képviselők továbbképzésére: képzési és fejlesztési projekt menedzser

Önálló lépések
tanulócsomag sorozat a Kecskeméti Képző Központ részére a megyei munkanélküliek képzéshez való hozzáférésének javítására: fejlesztési projekt menedzser

Jelszó: INTERNET
tanulócsomag a Műegyetemi Távoktatási Központ számára: távoktatási szakértő

Út(mutató) a Pszichológiához
képzési rendszer és tanulási útmutató a a Műegyetemi Távoktatási Központ Pszichológia felvételi előkészítő távoktatási megoldására: munkacsoport vezető

Támogat a tutor
képzési rendszer és munkafüzet a Műegyetemi Távoktatási Központ tutorképzéséhez: képzési rendszer és átdolgozás

Tananyagfejlesztés: tanulástervezés
képzési rendszer és tanulási útmutató a Műegyetemi Távoktatási Központ tananyagfejlesztő képzéséhez: munkacsoport vezető, szerkesztő

Szabadalom-versenyelőny
képzési rendszer és tanulócsomag (nyomtatott, videó, CD-ROM) a Magyar Szabadalmi Hivatal számára: fejlesztési projekt vezető, szerkesztő

Ipari parkok
képzési rendszer és tanulócsomag (nyomtatott) az Ipari Parkok Egyesület részére: fejlesztési munkacsoport vezető, szerkesztő

Ipari parkból ipari parkba
képzési rendszer és tanulócsomag (HTML alapú oktatószoftver): fejlesztési munkacsoport vezető

GPS távoktatás
képzési rendszer és tanulócsomag a ZMNE Bolyai Főiskolai Kar részére (elektronikus nyitott képzés, oktatószoftver) fejlesztő, fejlesztési csoportvezető.

Internet használata az Oktatásban
tanulócsomag (elektronikus nyitott képzés, oktatószoftver) a Fővárosi Oktatástechnológiai Központ Kht. számára: projekt vezető, tananyagtervező.

Intenet használata a könyvtárosi munkában
tanulócsomag (elektronikus nyitott képzés, oktatószoftver) a Fővárosi Oktatástechnológiai Központ Kht. számára: projekt vezető, tananyagtervező.

Szövegszerkesztők használata az oktatásban
tanulócsomag (elektronikus nyitott képzés, oktatószoftver) a Fővárosi Oktatástechnológiai Központ Kht. számára: projekt vezető, tananyagtervező.

Táblázatkezelők használata az oktatásban
tanulócsomag (elektronikus nyitott képzés, oktatószoftver) a Fővárosi Oktatástechnológiai Központ Kht. számára: projekt vezető, tananyagtervező.

E-ditor
számítógépes oktatóprogram (e-learning) a KJK Kerszöv KFt. belső képzése számára: tananyagtervező, tananyagfejlesztő.

Pénz-ügyes
számítógépes oktatóprogram (e-learning) a KJK Kerszöv KFt. számára: tananyagtervező, tananyagfejlesztő.

CD JogtárS
számítógépes oktatóprogram (e-learning) a KJK Kerszöv CD Jogtár előfizetői számára: tananyagtervező, tananyagfejlesztő.

Képzési kalauzok
a Szolnoki Főiskola távoktatásához: projektvezető, tananyagtervező.

Szakmai referenciák – szakértői munka

Nemzeti Távoktatási Tanács —szakértői testület tagja

Apertus Közalapítvány —szakértői testület tagja

Tempus Közalapítvány —Socrates-Minerva bizottság tagja

Phare9405 —távoktatási szakértő

Phare9705 —monitoring szakértő, távoktatás, szakképzés

Szolnoki Főiskola Bologna típusú új távoktatási rendszerének a távoktatási, e-learning szakértője

Publikációk

A távoktatás menedzsmentje
Média Kommunikáció Hundidact ’95 különszám

Szakoktatás? – Távoktatás!
Autonómia 1996. november

Változó gazdaság – rugalmas szakképzés
Szakképzési Szemle 1996. 2. pp. 87-93.

Távmunka és Távtanulás
Személyügyi Hírlevél 1996. 8. pp. 15-21.

Tanulmányok a nyitott szakképzésről 2.
Szemelvények a nyitott szakképzés módszertanából

A Műegyetemi Távoktatási Központ Kiadványai 2. kötet pp. 273-292
Sorozatszerkesztő: Dr. Papp Lajos
Budapest, Műegyetemi Távoktatási Központ 1999.

Lajos Tamás-Zarka Dénes: Ajánlások nyitott szakképzési programok fejlesztéséhez és lebonyolításához.
Budapest, Műegyetemi Távoktatási Központ 1999. p. 104

Dénes Zarka, András Szűcs, Lajos Papp, Gábor Román
L-Change —European Observatory on IST related change in learning systems
Ország jelentés 2001, Magyarország
MENON —Multimedia Education Innovation Network
Brüsszel, 2002. március

Előadások

Gerő Péter- Zarka Dénes: Trans-cultural Adaptation Experience
’95 Conference – Implementing Flexible Learning Conference Handbook 1995

Nagy Ádám – Zarka Dénes:Learning or being taught – learning customs and techniques in vocational education
Konfrencia Kiadvány, Miskolc, 1997

Designing OL Packages Ready for Digital Media adaptation
European Distance and E-learning Network (EDEN) Éves konferencia 1998.

Planning for computer – Delivery on paper: The long term pedagogical approach
European Distance and E-learning Network (EDEN) Éves konferencia 1998.

A telematika szerepe a nyitott képzésben
Info ’99 konferencia

Tools and techniques in DE
ARION konferencia 1999.

A nyitott és távoktatás megszervezése és finanszírozása
Tempus konferencia 2000.

Támogat: a tutor!
Tempus KIT konferencia 2001.

Kötetlen tanulás – e-tanulás
Multimédia az oktatásban konferencia 2001.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem

Designing a Flexible Evaluation System for ODL environment
EDEN II. Kutatási workshop, Hildesheim, 2002.

Új utak az eltömegesedő magyar felsőoktatásban
éves továbbképzés Kecskeméti Főiskola 2002. július 30.

A tanulás új dimenziói
ÉRÁK konferencia 2002.

Az elektronikus nyitott képzés sajátosságai a katonai képzésben
Multimédia az oktatásban konferencia, Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem, 2003.

E-learning tananyagfejlesztés
Magyar Pedagógiai Társaság konferenciája, 2003.

Nemzetközi tapasztalatok és trendek az e-learning fejlődésében (Szűcs András – Zarka Dénes)
Coedu e-learning konferencia, 2003

Tartalomfejlesztés – tanulástámogatás, e-tutor
Infotrend konferencia, 2003

Elektronikus nyitott képzés
LEONIE projekt konferenciája, Pécs, 2004.

E-learning használata a felnőttek képzésében
Magyar Posta konferencia, 2005.

Tagság szakmai szervezeteknél

A Nemzeti Távoktatási Tanács Minőségbiztosítási Bizottság tagja.

A Tempus Közalapítvány Gruntwig/Minerva Tanácsadó Bizottságának tagja.

Az Apertus Közalapítvány nyitott képzési szakértője.

EDEN-NAP Steering Committee tagja.

Nyelvismeret

angol, francia

Leave a Reply