Hasznos és inspiráló továbbképzés a digitális tanulmányi tanúsítványok és nyílt kitűzők témájában

A Mérnöktovábbképző Intézet egy nemzetközi partnerség élén állva azon dolgozik, hogy egy általánosan elfogadott magyar terminológiát teremtsen a tanúsítványok, mikro-tanúsítványok, digitális kitűzők, Uniós és nemzeti szabályozások világában és nem utolsó sorban lehetőséget teremtsen a digitális kitűzőket és tanúsítványokat kibocsátó munkatársak és az azokat megszerzők és munkáltatóik számára, hogy egy rövid tanfolyam keretében elsajátítsák az alapvető […]

Tovább olvasom


Erasmus+ Nívódíj jelölése projektünknek

A Központ vezetésével megvalósult, az oktatók és hallgatók adatértelmezési készségeinek és adatkommunikációjának segítését célzó „Data Understanding and Communication Knowledge and Skills for Trainers and Teachers in VET and HE” projektünket Erasmus+ Nívódíjra jelölték! Bár a hőn áhított címet nem mi nyertük el, a szakértő zsűri a “magas színvonalon megvalósított projektjüket mások számára jó példaként, további […]

Tovább olvasom


Adatértelmezés és –kommunikáció tanítása a szakképzésben és a felsőoktatásban – meghívó online konferenciára

A Magyar Tudományos Akadémia és a BME Nyitott Tananyagfejlesztés Kutatócsoportja, valamint a BME Mérnöktovábbképző Intézete online konferenciára hívja az adatelemzési és kommunikációs készségek iránti munkáltatói igények és azok oktatása iránt érdeklődőket. A konferencia 2020. október 19-én, hétfőn kerül megrendezésre Adobe Connect konferenciaalkalmazással, 10-16 óra között. A programból: Adatelemzési és –adatkommunikációs készségek iránti munkáltatói igény és […]

Tovább olvasom


Változások az OSAP-ban!

2020. február 15-től a képzéseket annak befejezésétől számított 30 napon belül kell bejelenteni az OSAP 1665 statisztikai felületen. Az OSAP minta-adatlapon még a korábban érvényes beküldési határidők szerepelnek. Módosult a statisztikai adatszolgáltatásra vonatkozó kormányrendelet 388/2017. Korm.rendelet az Országos Statisztikai Adatfelvételi Program kötelező , amelynek 6. számú melléklete , lsd. mellékletben, amely tartalmazza a felnőttképzők adatszolgáltatási […]

Tovább olvasom


Micro-tanúsítványok és tanulási útlevelek

A nyitott képzési tartalmak és virtuális mobilitás megjelenése a világban újra előtérbe helyezte a különféle non-formális és informális tanulási tapasztalatok és eredmények elismerésének és beszámításának problematikáját.

A felsőoktatási hallgatók, szakképzésben tanulók egyre inkább igénylik, hogy a formális képzések keretén belül megvalósuló fizikai mobilitás világára létrehozott ECTS kreditek rendszere, illetve az elismerési eszköztár, – mint például a diploma-kiegészítés (diploma supplement), – tovább fejlődjön. Az on-line szabad képzések világában (pl. MOOC), illetve a virtuális mobilitások terén olyan eszközrendszer kell, hogy szülessen, mely képes ezeket a tanulási tapasztalatokat és eredményeket hitelesen, digitálisan titkosított formában tanúsítani.

Tovább olvasom


Erkölcsi és értékorientált nevelés a gyakorlatban

Az AVAL (Added VALue Learning for Preschool Teachers & Pedagogical Coordinators) projekt (http://valueseducation.odl.org/hu) azzal a céllal indult 2017 őszén, hogy kisgyermeknevelőket, óvodapedagógusokat, általános iskolai etika tanárokat, valamint hitoktatókat segítsen abban a munkájukban, hogy a gyerekekben megalapozzák, kialakítsák és megerősítsék az erkölcsi értékek iránti elköteleződést, mindezt a korosztályuknak megfelelő módszerek és eszközök segítségével. A gyerekekkel együtt […]

Tovább olvasom


Milyen egy ideális adatértelmezési és adatkommunikációs tananyag?

Az ipar egyre több adatot generál, ezzel foglalkoznak többek között a dolgok internetje illetve a big data elméletek, és ez az adathalom erős analitikus készségeket kívánnak meg a legkülönbözőbb területen dolgozóktól. Az adatok értelmezése és ennek a kommunikációja kulcsfontosságúvá vált a cégek, intézmények számára, és az adattudós (data scientist) egyre keresettebbé válik. A tanárok és […]

Tovább olvasom


Szakképzési és felsőoktatási tanárok és oktatók adatértelmezési és -kommunikációs készségeinek fejlesztése

Központunk vezetésével megvalósuló újabb pályázat nyert támogatást az Erasmus+ (Key Action 2 – Strategic Partnerships) támogatási forrásból. 2018. november 1-jével veszi kezdetét legújabb projektünk, a Data Understanding and Communication Knowledge and skills for Trainers and Teachers in VET and HE (DUCK), amely a szakképzési és felsőoktatási tanárok és oktatók adatértelmezési és -kommunikációs készségeinek fejlesztését tűzte […]

Tovább olvasom


VOCAL projekt zárómegbeszélés és friss hírlevél

A nyár utolsó napjaiban, augusztus 30-31-én sor került a BME-OIFK vezetése mellett megvalósuló VOCAL (Vocational Online Collaboration for Active Learning) projekt zárómegbeszélésére Ogre-ban, a projekt lett partnerének, az Ogre Technikai Szakközépiskola szervezésében. A projekt hivatalos zárása 2 hónap múlva esedékes. A fennmaradó időben a partnerek a projekt eredményinek minél szélesebb körű disszeminációját és a nyitott […]

Tovább olvasom


Innovatív módszerek és eszközök a hatékony szervezeti kommunikációért

A BME Mérnöktovábbképző Intézet és a Magyar Létesítménygazdálkodási Szövetség tisztelettel meghívja önt és munkatársait a BME MTI – HFMS szabadegyetem következő előadására. Időpont: 2018. június 27. szerda 16.00-tól Helyszín: BME Oktatói Klub 1111 Budapest, Műegyetem rakpart 3. K épület I. emelet 97. Kérjük itt regisztráljanak. A szeminárium tartalmából: I. – On-line együttműködési eszközök – Eszközök projekt […]

Tovább olvasom