Ingyenes workshop szabadon hozzáférhető oktatási eszközökről és tartalmakról a BME-n

Ingyenes, nemzetközi workshop kerül megrendezésre az Európai Távoktatási Hálózat konferenciájának előrendezvényeként 2016. június 14-én, 12 órai kezdettel a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen (K épület, I. emelet, 97-es terem, 12:00-15:00)

A workshopot az OpenPROF projekt szervezi, melynek célja, hogy segítséget nyújtson innovatív oktatási tartalmak létrehozásában oktatóknak, trénereknek és pedagógusoknak. Mindezt szabadon és ingyenesen felhasználható tartalmak és eszközök segítségével. Az eseményen bemutatásra kerül az On-line mobilitási útmutató – Tervezés és menedzsment IKT támogatással online – magyar nyelven is hozzáférhető! – tananyag, melynek a magyar szakmai közönség általi tesztelése ezzel a bemutatkozással veszi kezdetét.

Részletes program.

A workshop munkanyelve angol, a részvételhez nem szükséges regisztráció.

Kedvcsinálónak a projekt eredményei közül a következőket ajánljuk szíves figyelmükbe:

Training material on OER and sustainability models. On-line training material, partially as OER, with self-learning mode and face to face training option, providing existing successful OER – based sustainability models, interactive tasks and presentations in video and audio formats with explanations and examples.
Training material on ICT tools to develop and adapt OER.  On-line training material, partially as OER, with self-learning mode and face to face training option, providing interactive tasks on ICT tools suitable for OER development and adaptation, including presentations in video and audio formats with explanations and examples.
Training material on innovative curriculum designing for work – based learning for CVET, VET and adult education. On-line training material, partially as OER, with self-learning mode and face to face training option, providing content on curriculum designing methodology, innovative solutions (virtual mobility option, self-learning curriculum design, integration of social networking and collaboration), interactive tasks and presentations in video and audio formats with explanations and examples.
48 OER in the national and English languages (24 created and 24 adapted). All partner institutions will develop at least 4 OER and will adapt another 4 OER developed by partner institutions to their national languages and contexts.  CVET, VET and adult educators will collaboratively develop and adapt OER. Each OER will be an artifact that allows either a short lecture or a video on a given subject. OER will be integrated into curriculum.
Curriculum for work – based learning for CVET, VET and adult education using OER, innovative tools and sustainability models. Each partner institution develops on-line curriculum of 20 hours using OER (6 on-line courses, each maintaining at least 8 resources developed or adapted in their national language), ICT tools and innovative solutions on a chosen topic. 1/4 of curriculum is developed as OER (in the national and English languages) and exchanged among partner institution websites or learning environments. Curriculum is either a part of existing course/ module within the institution or a separate on-line course for CVET, VET or adult education. Each course will maintain 10 hours of theoretical material and 10 hours of practical learning assignments.