STAY IN – STUDENT GUIDANCE AT UNIVERSITY FOR INCLUSION
A STAY IN (Maradj) projekt célja, hogy átfogó útmutatással és tanácsadó szolgáltatással támogassa a jelenlegi és jövõbeni felsõoktatásban résztvevõ hallgatókat a tanulmányaik teljes ideje alatt, ezáltal hozzájárulván az alacsonyabb lemorzsolódáshoz.
A projekt koordinátora:
Maceratai Egyetem
Kapcsolattartó: Gigliola Paviotti
A projektben résztvevő intézmények és szervezetek:
- Macaretai Egyetem
- BME
- Sevillai Egyetem
- Melius s.l.r.
- Arcola Research LLP
- EDEN
- LYNX
- ESIB
A projekt kezdési időpontja:
2012. 10
A projekt időtartama:
24 hónap
Az Európai Unió Lifelong Learning Programjának a keretében megvalósuló projekt.

A STAY IN kutatás három pillérre épült: forráskutatás, interjúk és hallgatói kérdőív. Mindhárom forrás egymással összhangban, konzisztensen segített beazonosítani a célcsoportokat és a hallgatói igényeket.
- A hallgatókat, mint csoportot, nem lehet egységesen, statikusan kezelni; az igényeik és a körülményeik folyamatosan változnak a tanulmányik során
- a hallgatói támogató szolgáltatásoknak a fentiekhez kell alkalmazkodniuk; kezdve az átmenettel a középiskola és felsőoktatási intézmény között, majd befejezve az intézményből a munka világába kerüléssel.
A kérdőíves kutatás eredményei világosan rámutatnak, hogy nagyon magas az igény a hallgatói támogató szolgáltatásokra, ráadásul, nemcsak az igény magas, de a hallgatók száma is: körülbelül 13,4 millió hallgatót érint az EU 27 országában.
Általánosságban hatalmas eltérés van az hallgatói igények és az igénybe vehető szolgáltatások között.
Nagy eltérés található a igénybe vehető szolgáltatások, az azzal kapcsolatos előzetes elvárások és az igénybe vett szolgáltatás hasznossága között is.
Még az alap információ szolgáltatás is meglehetősen elmarad az elvárttól.
A hallgatói támogató szolgáltatások közül a hallgatók alapvetően az alábbi területek fejlesztését találják fontosnak: orientációs szolgáltatások, a hallgatói problémák folyamatos figyelése, a szolgáltatásokra való figyelemfelhívás és anyagi problémákból adódó ügyek támogatása. A fentiek mellett a hallgatók fontosnak tartják minden intézményben a Hallgatói Alapdokumentum létrehozását valamint workshopokat amik a tanulási képességeket segítenek fejleszteni.