Online továbbképzések óvodai és bölcsődei pedagógusoknak és intézményvezetőknek Continuing Education to Preschool Teachers and Education Directors through Online Trainings A magas minőség elvárása a kisgyermekkori nevelés és gondozás területén az utóbbi években egyre hangsúlyosabb lett több európai stratégiában és programban, mint az Európai Bizottság, mind pedig a tagországok szintjén. 2011-ben az Európai Unió Tanácsa formálisan […]
D-TRANSFORM
D-TRANSFORM – DigiTal Resources As a New Strategical Factor for a Renovation of Modernization in higher education Az elmúlt másfél évtizedben számtalan kezdeményezés célozta meg a felsőoktatási intézmények „digitális transzformációját” az intézmények minden szintjén (menedzsment, oktatás, infrastruktúra, hallgatók felkészültsége) a globális tendenciákhoz igazodva, a gyakorlat azonban azt mutatja, hogy a folyamat Európa szerte részlegesen valósult […]
I TUTOR
A tutorálás sarkalatos pontja a távoktatásnak: ez biztosítja, hogy a tanulók megfelelo támogatásban és facilitásban részesülnek. A feladatok azonban, amelyeket a tutorok az egyéni tanulási út és a hatékony tanulás érdekében végeznek, nagyon ido igényesek.
GRACE
A GRACE projekt céljai:
kutatás a jelenlegi helyzet feltérképezésérõl: projektek és kutatási irányvonalak, amik az egyetemek és cégek közötti együttmûködés szervezési és menedzsment oldalát vizsgálják
jó gyakorlatok összegyûjtése és elemzése, majd esettanulmányok készítése…
NEST
A kisgyermekkori nevelés és gondozás területén dolgozók képzése tükrözi a terület jelenlegi felaprózott, változatos helyzetét, a közös elképzelés hiányát. Nagyban eltér az egyes tagállamok e területbe fektetett eroforrásaiban és magának a munkaeronek az összetételében is. A kisgyermekkori gondozásban és nevelésben dolgozók (bölcsödei és óvodai nevelok és gondozók) néhány országban széles köruen képzettek (diplomával kell rendelkezniük és részt kell venniük továbbképzéseken) míg más tagországokban nincs hivatalos képzésük és hivatásos elismertségük. A változatos háttér miatt nyilvánvalóan nincs közös ajánlás vagy tanterv és a nemzeti vagy regionális szinteken nagyon kevés lehetoség van a párbeszédre.
STAY IN
A STAY IN (Maradj) projekt célja, hogy átfogó útmutatással és tanácsadó szolgáltatással támogassa a jelenlegi és jövõbeni felsõoktatásban résztvevõ hallgatókat a tanulmányaik teljes ideje alatt, ezáltal hozzájárulván az alacsonyabb lemorzsolódáshoz.
Román Gábor
Orosz Ágnes
Szalma Éva
Mesterséges intelligencia a hallgatók és az oktató közötti kapcsolat erősítésére
Személyesebbé és hatékonyabbá tehető a távoktatás a BME Oktatásinnovációs és Felnőttképzési Központ robotokat is alkalmazó I-Tutor szoftverével. “Távoktatásban nagyon ritkán van lehetőség olyan jellegű megfigyelésekre és személyes kapcsolatok kiépítésére, amelyeket az I-Tutor tesz lehetővé” – mondta a bme.hu kérdésére Zarka Dénes, aki a BME Oktatásinnovációs és Felnőttképzési Központ (OIFK) részéről koordinálta az intelligens tutoráló szoftver […]